Enkronor

Igår när jag gick förbi dungeln på vägen hem till mig hörde jag en liten kille på ca 10år skrika "JAAA! Jag hittade en krona!". Killen lät verkligen överlycklig, och hans kompis svarade "wow, vilken lyckost du är!".

Jag tänkte tillbaka på de gångna dagarna vilka vi har spenderat med mycket grupparbete. När vi då har handlat mat och fått tillbaka massa enkronor i växel så har vi då försökt att bli av med dem. Vissa har tappat enkronorna på marken och med flit inte tagit upp dem, och andra har försökt få mig att ta emot dem. Jag tog tillslut enkronorna och slängde ner dem i min stora väska. Sjukt onödigt eftersom att det klirrar så mycket när man går. Hittade iaf en såndär bössa för världens barn som jag kunde ge bort mina gruppkamraters enkronor till. En bra grej tänkte jag. Alla vinner på det. Jag slipper klirret och ungarna får mat. Vad jag försöker säga med det hela är iaf att småsaker som vi äldre finner så onödiga, kan betyda mycket i ett barns ögon. Jag finner det fascinerande. I fortsättningen ska jag behålla enkronorna och ge dem till någon som uppskattar dem mer.

Nu ska jag sluta prata och gå och sova istället. Imorgon åker jag till falun! Vi ses när jag kommer hem. ;) Puss! <3

Kommentarer
Postat av: Becca

Så sant. Det är faktiskt flest unga som lägger pengar i sådana sparbössor. Vilket jag blev rätt förvånad över när jag jobbade i kassan hela sommaren. Men man kanske omedvetet blir snålare med åldern? Hoppas du får en bra vecka i falun. Hör av mig på onsdag (L)

Postat av: Emelie

Åh, barn uppskattar saker på ett helt annat sätt än vad vi gör! Du har verkligen rätt i vad du säger ^^, Hoppas du får det trevligt i Falun! <3

2007-09-07 @ 11:57:10
URL: http://cotumee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback